Pierwsza z cyklu rozmów „Prawo w biznesie” poświęcona jest tematyce Compliance.
W istniejącym gąszczu przepisów, zaleceń, norm oraz praktyk i wytycznych, bardzo często właścicielom firm lub osób nimi zarządzających mogą umknąć kwestie, które z punktu widzenia prowadzonego przedsiębiorstwa są bardzo istotne – aby uniknąć takich sytuacji z pomocą przychodzą właśnie usługi z sektora Compliance.
„Compliance”, w największym skrócie, oznacza zgodność z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Obecnie nie ma jednolitej podstawy prawnej regulującej wszystkie zagadnienia, które wchodzą w zakres pojęcia Compliance. Dlatego ważne jest, by po pierwsze mieć świadomość, kto i w jakich obszarach działalności gospodarczej powinien przyjrzeć się temu tematowi. Ponieważ wszystkich przedsiębiorców obowiązuje zasada poszanowania przepisów prawa, wiedza na temat zasad Compliance jest dziś szczególnie istotna.
Niestosowanie wymaganych, choć nie do końca wyraźnie określonych wymogów prawa dla przedsiębiorców może narazić ich na poważne konsekwencje, takie jak wszczęcie postępowań cywilnych, karnych, administracyjnych czy podatkowych. Konsekwencją negatywnych rozstrzygnięć takich postępowań mogą być sankcje finansowe, karne,
jak również utrata reputacji czy dobrego wizerunku.
jak również utrata reputacji czy dobrego wizerunku.
W naszym studiu rozmawiamy z ekspertami kancelarii Primo Lege Ossowski Tosik Kuniewski, którzy w przystępny i uporządkowany sposób przeprowadzają nas krok po kroku przez najważniejsze kwestie związane z problematyką Compliance. Doradzają
też, jak sobie radzić z tym zagadnieniem w różnych sytuacjach gospodarczych i jak optymalnie wdrożyć wymagane procedury.
też, jak sobie radzić z tym zagadnieniem w różnych sytuacjach gospodarczych i jak optymalnie wdrożyć wymagane procedury.