Związek Miast Polskich Informacja prasowa 24 lutego 2020 r.
„Jedno dla wszystkich, wszystkie dla jednego” – miasta mówią wspólnym głosem
„Jedno dla wszystkich,
wszystkie dla jednego” – pod takim hasłem wystartowała kampania wizerunkowa Związku Miast
Polskich, która podkreśla znaczenie współpracy środowiska samorządowego,
wzmacnia poczucie wspólnotowości i wskazuje,
że członkostwo w Związku przynosi
korzyści płynące ze współdziałania pomiędzy miastami. Jest to szczególnie ważne
w tym roku, w którym obchodzimy rocznicę 30-lecia samorządu
terytorialnego. Przypominamy, że 27 maja 1990 roku odbyły się pierwsze
całkowicie wolne wybory do rad gmin. Były one efektem uchwalonej 8 marca 1990
roku ustawy
o samorządzie terytorialnym, która została przygotowana przez Senat
RP, wyłoniony
w wyborach 4 czerwca 1989 roku.
- Hasłem
kampanii jest parafraza dewizy trzech muszkieterów „Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego” z powieści
Aleksandra Dumasa, która trafnie określa podejście
do współpracy jakie musi towarzyszyć nam-samorządowcom. W grupie
możemy zdziałać więcej i
współpraca jest nam potrzebna – mówi prezydent Zgierza, Przemysław Staniszewski
Kampania ma charakter ogólnopolski, a za sprawą miast członkowskich ZMP również lokalny. Przekaz zostanie skierowany zarówno do całego środowiska samorządowego ZMP, jak i do miast, które nie są jeszcze członkami Związku. Odbiorcami komunikatów staną się również mieszkańcy polskich miast. W przedsięwzięcie zaangażowało się 170 miast członkowskich ZMP, które zadeklarowały współpracę i aktywny udział w dystrybucji informacji na szczeblu lokalnym.
Na stronie internetowej www.miasta.pl będą przedstawiane informacje o najważniejszych działaniach i inicjatywach legislacyjnych, które ZMP podejmie w najbliższych miesiącach.
O ustawach dla miast w Senacie
Kampanii wizerunkowej będą towarzyszyć debaty merytoryczne
dotyczące spraw istotnych dla miast, organizowane przez Senacką Komisję
Samorządu Terytorialnego
i Administracji Państwowej oraz Związek Miast Polskich
w Senacie. Podczas nich zostaną poruszone tematy dotyczące stanu finansów
samorządowych, gospodarki odpadami, zmian w ustawach ustrojowych czy roli
organizacji samorządowych w polskim życiu publicznym. Debaty zapoczątkują
proces legislacyjny przygotowanych przez ZMP konkretnych projektów ustaw, które
prezes Związku, senator Zygmunt Frankiewicz wniesie pod obrady Senatu. Pierwsza
debata odbędzie się 2 marca i będzie dotyczyła finansów polskich miast i gmin.
Debaty będą transmitowane online na profilu Związku
na Facebooku i na stronie www.miasta.pl.
Działania wizerunkowe i debaty merytoryczne w Senacie
Kampania potrwa od 24 lutego do 10 marca. ZMP i miasta będą jednak prowadzić działania komunikacyjne aż do majowych obchodów 30. rocznicy odrodzenia samorządu terytorialnego.
Hasłem kampanii jest „Jedno dla wszystkich, wszystkie dla jednego” Podmiotem domyślnym tej frazy jest oczywiście miasto. Aby przekaz był atrakcyjny i intrygujący, hasło zostało przedstawione graficznie w formie ukazującej słowo „zysk”. Slogany poszczególnych kampanii lokalnych zostały zindywidualizowane, dzięki czemu komunikują one odbiorcom, że beneficjentem „zysku” płynącego ze współpracy miast jest właśnie ich miasto. Przykładowe hasła brzmią: „Wszystkie miasta dla Wrocławia”, „Wszystkie miasta dla Sopotu”, „Wszystkie miasta dla Mielca”. Grafiki zawierają ikonę symbolizującą charakterystyczny dla miasta obiekt.
W ramach kampanii został przygotowany pakiet grafik do
komunikacji ogólnopolskiej oraz 170 zindywidualizowanych grafik dla każdego
miasta. Komunikacja obejmie: Internet, portale samorządowe, media
społecznościowe, lokalne nośniki reklamowe miast biorących udział
w projekcie (citylighty, miejskie przestrzenie plakatowe i nośniki
elektroniczne), działania public relations. Powstaną także publikacje na:
portalu Onet, Nasze Miasto i w Polska Press. Za kampanię odpowiadają agencje -
Synergia Creative i MORE Interactive.
Samorządowa stolica Polski we Wrocławiu
Już na początku marca w Wrocławiu (5-6.03) odbędzie się
doroczne Zgromadzenie Ogólne ZMP, na które są zaproszone wszystkie miasta
członkowskie Związku. Do Związku Miast Polskich należy aktualnie 328 miast, najwięcej w jego
powojennej historii. Oprócz czynności statutowych i podsumowania aktywności
Związku w minionym roku, jednym
z ważniejszych tematów konferencji programowej
w ramach Zgromadzenia Ogólnego we Wrocławiu będą – „Samorząd miejski – liderzy
zmian w Trzydziestoleciu wolnej Polski” oraz „Możliwości rozwoju miast a rosnące
obciążenia finansowe”.